بازخوانی پرونده مفسد اقتصادی؛

ماجرای سند برج ولنجك، جعل پیاپی اسناد ملكی از طرف درمنی

ماجرای سند برج ولنجك، جعل پیاپی اسناد ملكی از طرف درمنی علم عدل: یكی از روش های فریبكارانه باقری درمنی در امتداد تحقق اهداف مجرمانه خود جعل سند بوده است، به صورتی كه در یك نمونه فقط ۲۲ سند مالكیت را برای پلاك های ثبتی شمال شهر تهران جعل كرده است.


به گزارش علم عدل به نقل از مهر، حمید باقری درمنی بامدادان امروز اعدام شد. مفسدی كه اعداد و ارقام كلاهبرداری هایش نجومی و اعضای باندش حرفه ای بودند. این مفسد بزرگ اقتصادی در جرائم خود از روش های خاصی برای كلاهبردرای بهره می برد؛ از شكایت همدستانش مقابل یكدیگر تا فراری دادن آنها برای رد گم كردن و یا انتقال اموال خود به نام دیگران برای منحرف كردن مسیر رسیدگی ها. یكی از اقدامات این فرد كه در پیشبرد اهداف مجرمانه او بسیار موثر بوده احداث یكی از بزگترین شبكه های جعل سند و ضمانت نامه است كه با بكارگیری جاعلان حرفه ای نسبت به آن اقدام می كرده است: به صورتی كه در رسیدگی به پرونده این فرد مشخص شد وی به صورت نمونه در یك اقدام از ۴۷ سند جعلی برای ستاندن ضمانت نامه بانكی و یا ترهین معامله و ۳۶ فقره ضمانت نامه جعلی و ۱۰۲ فقره ضمانت نامه بدون پشتوانه، ۳۳ فقره چك های مخدوش با مبالغ سنگین و جعل در اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد كشور بهره برده است.
جعل ۲۲ فقره سند مالكیت مربوط به ۲۲ پلاك ثبتی در یكی مناطق شمال تهران گروه كلاهبرداری درمنی برای بسترسازی جعل اسنادشان یك برج مسكونی در محله ولنجك تهران را هدف قرار می دهند. برای جلب رضایت فروشنده، ۳۴ واحد این برج را به صورت نقدی خریداری می‎كنند. اما پس از خریداری این واحدها، از آنجایی كه اوراق هویتی مالك برج در اختیار گروه كلاهبرداری درمنی قرار می گیرد، به سراغ فردی معمولی می روند و با استفاده از روش های حرفه ای جعل، از روی كارت ملی مالك برج مذكور، برای فرد دوم كارت ملی جعل كرده و همزمان با هماهنگی هایی كه در دفترخانه انجام میشده سند ۲۲ واحد دیگر برج را به نام این فرد می كنند. نكته قابل توجه اینجاست كه تیم كلاهبرداری درمنی تنها به جعل سند ۲۲ واحد برج بسنده نمی كنند، تیم جاعلان درمنی، این سندها را برای چند بار متوالی و پی در پی جهت ضمانت نامه در معاملات مختلف دوباره جعل و مورد استفاده قرار می دهند. آنچه در ادامه می بینید تنها بخشی از اسناد جعلی است كه باقری درمنی در این مورد از كلاهبرداری خود از آن استفاده می كرده است:
در یكی از اقدامت مجرمانه آنها برای كلاهبرداری، محمدرضا نصیری یكی از متهمان از جانب باقری درمنی دستور داشته كه ۲۲ سند جعلی مربوط به املاكی در ولنجك را در رهن بیمه بگذارد و در ازای آن بیمه نامه مسئولیت قراردادی را دریافت كند و سپس با استفاده از بیمه نامه های مذكور از شركت پالایش نفت جی قیر دریافت كنند؛ این در حالی بود كه شبكه باقری درمنی از اسناد مذكور بارها و بارها برای كلاهبرداری های گوناگون بهره برده بودند و چندین بار مورد رهن قرار گرفته اند.
قاضی عباسی دادیار پرونده درمنی در این رابطه می گوید: می توان به كلاهبرداری از بانك گردشگری اشاره نمود كه به همین روش و با استفاده از یكی از شركت های متعلق به گروه و ضمن نمایش وثایق ملكی گوناگون جعلی موفق به دریافت ده ها میلیارد ریال وجه نقد در چارچوب تسهیلات شدند و یا با همین شیوه و باز هم با استفاده از اسناد گوناگون ملكی جعلی كه البته جعلی بودن همگی آنها با دلایل و قرائن گوناگون ثابت شده است، مبادرت به ستاندن بیمه نامه مسئولیت قراردادی از شركت سهامی بیمه ایران كرده و با این بیمه نامه و نمایش آن به شركت پالایش نفت جی موفق به تحصیل قیر به مقدار قابل توجه و كلاهبرداری شدند. وی می افزاید: شبكه باقری درمنی با استفاده و نمایش اسناد و مدارك گوناگون و وثایق ملكی جعلی به بانك ملی ایران موفق به ستاندن ضمانت نامه های بانكی در مبالغ صدها میلیارد ریالی شده، سپس در ادامه و در تكمیل اقدامات مجرمانه خود با نمایش این ضمانت نامه ها به برخی شركت های وابسته به بانك ها و موسسات اعتباری توانستند تسهیلات صدها میلیارد ریالی دریافت كرده و به این صورت كلاهبرداری كنند. به صورتی كه چك های گوناگون صادره گروه باقری درمنی یا از حساب مسدود صادر شده اند و یا اینكه به سبب مغایرت امضاء و مندرجات و عدم كفایت موجودی همگی منجر به عدم پرداخت شده اند. در ضمانت نامه های نمایش شده باز با مبالغ صدها میلیارد ریالی منتسب به شعبه بهار بانك ملی ایران جعلی بودن ضمانت نامه های صادره سپس بررسی ها و تحقیقات گسترده محرز شده است و ۲۲ فقره سند مالكیت مربوط به ۲۲ پلاك ثبتی در یكی مناطق شمال تهران نمایش شده كه جعلی بودن همگی آن اسناد مالكیت باز در جریان تحقیقات ثابت شده است. قاضی عباسی تصریح می كند: در مواردی دیگر همین گروه مجدداً با استفاده و نمایش اسناد و مدارك گوناگون و وثایق ملكی جعلی به بانك ملی ایران موفق به ستاندن ضمانت نامه های بانكی در مبالغ صدها میلیارد ریالی شده، سپس در ادامه و در تكمیل اقدامات مجرمانه خود با نمایش این ضمانت نامه ها به برخی شركت های وابسته به بانك ها و موسسات اعتباری توانستند تسهیلات صدها میلیارد ریالی دریافت كرده و به این صورت كلاهبرداری كنند.

1397/10/02
20:31:42
5.0 / 5
5069
تگهای خبر: اسناد , پرونده , ثبت , جرم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت