چرا  پرونده طوسی نه، چرا  پرونده معین آری؟

چرا  پرونده طوسی نه، چرا  پرونده معین آری؟ علم عدل: در دو سال گذشته، ۲ ماجرای مهم در زمینه امنیت اخلاقی نوجوانان مطرح شده كه در یكی، رهبری علنا دستوری صادر نكردند اما در دیگری دستور به محاكمه سریع و اجرای حدود الهی داده اند.


به گزارش علم عدل به نقل از مهر، محمد سرشار از فعالان رسانه ای در واكنش به حادثه آزار و اذیت تعدادی از دانش آموزان در مدرسه ای در غرب تهران نوشت: در دو سال گذشته، دو ماجرای مهم در زمینه امنیت اخلاقی نوجوانان مطرح شده كه در یكی، رهبری علنا دستوری صادر نكرده اند اما در دیگری دستور به محاكمه سریع و اجرای حدود الهی داده اند. اما علت این تفاوت در چیست؟

۱_ گستردگی بسیار بیشتر: در پرونده آقای سعید طوسی، دو سه خانواده شاكی وجود داشتند اما در پرونده دبیرستان معین، تعداد خانواده های شاكی بسیار بیشتر است و تا چهل قربانی شناسایی شده نام برده شده.

۲_ عمق بسیار بیشتر: در پرونده طوسی، شكایت از اقدامات خلاف شأن یك قاری قرآن چه به شكل گفتاری و چه رفتاری بوده (اتهام تجاوز ساخته و پرداخته رسانه های بیگانه است و چنین شكایتی از ابتدا و اساسا نبوده) اما در پرونده دبیرستان معین، شكایت درمورد تجاوز، تشویق به رابطه غیراخلاقی بین نوجوانان، شرب خمر و... وجود دارد.

۳_ آلودگی خود مسوول برقراری نظم: در پرونده طوسی، یك مربی قرآن متهم به اقدامات خلاف شأن شده است اما در پرونده دبیرستان معین، ناظم مدرسه ـ كه مسوول شناسایی همین تخلفات و برقراری نظم در دبیرستان بوده ـ متهم به آلودگی و افساد در مدرسه است. بدتر اینكه برخی مسئولان بالاتر دبیرستان معین نیز، انحرافات فكری اساسی دارند و از حامیان علنی حیازدایی و كشف حجاب به شمار می روند.

۴_ پیشگیری از اطاله قضایی: در پرونده طوسی، قوه قضاییه بسیار كند و با اطاله بسیار به پرونده رسیدگی كرد و این ترس وجود داشت كه پرونده معین هم دچار همان خطای تاكتیكی در اطاله دادرسی شود.

۵_ تاكید بر مجازات محكومان: در پرونده طوسی آنچه ثابت شد گفتار خلاف شأن یكی قاری قرآن بود كه البته متاسفانه قوه قضاییه حكم شایسته ای در این خصوص صادر نكرد. (هرچند رفتن آبروی متهم، چندین برابر آن مجازات بود.) اما در پرونده دبیرستان معین ادله ای وجود دارد كه نشان میدهد در صورت محكومیت، باید حدود الهی بر محكومان اجرا شود و رهبری برای تشجیع قوه قضاییه در اجرای حكم و پشتیبانی از خانواده های نوجوانان صدمه دیده، در پرونده ورود كرده اند. امیدوارم با هوشیاری مسئولان وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه، غده سرطانی فعلی ریشه كن گردد و ضمن پشتیبانی از نوجوانان صدمه دیده، به شكل اساسی راه تكرار بر خطر بسته شود.

پی نوشت:
متن دستور رهبری خطاب به رییس قوه قضاییه این است: «با سلام. خبر جنایت در یكی از مدارس غرب تهران باعث اندوه و تأسف شد. مقتضی است بعد از محاكمه سریعاً حدود الهی را مرتبط با محكومین اجرا نمایید.»

1397/03/12
14:30:11
5.0 / 5
6070
تگهای خبر: پرونده , حكم , شكایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت