رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مطرح كرد؛
تدوین دستورالعمل صدور سند برای بافت های فرسوده
به گزارش علم عدل، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک اظهار داشت: درحال تعریف یک دستورالعمل اجرایی هستیم که بتوانیم امکان صدور سند برای املاک واقع در بافت های فرسوده و ناکارآمد سراسر کشور را فراهم نماییم.
به گزارش علم عدل به نقل از مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در جلسه شورایعالی قضایی از به نتیجه رسیدن یکی از مطالبات مهم مردم کرج در جریان سفر فروردین ماه رئیس قوه قضاییه به استان البرز اطلاع داد و اظهار داشت: بعد از سفر استانی رئیس دستگاه قضا به استان البرز که در آن، مبحث سنددار شدن اراضی محله تپه مرادآب یا همان اسلام آباد کرج، بعنوان یکی از مطالبات عمده مردم مطرح گردید، کارگروه مشترکی میان دادگستری استان البرز و اداره کل ثبت تشکیل شد و ظرفیتهای قانونی در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: در نهایت مقرر شد شهرداری کرج نسبت به واگذاری عرصه به متصرفین اقدام نماید و بحث تفکیک هم در دستور کار واحد ثبتی قرار گیرد بنابراین امیدواریم تا دو هفته آینده، روند صدور اسناد این منطقه که مساحت آن ۱۰۰ هکتار است و جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر در آن زندگی می کنند، آغاز شود. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در ادامه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سنددار کردن املاک واقع در بافت های فرسوده و ناکارآمد سراسر کشور، اظهار داشت: بر مبنای آمار بانک جامع کاداستر، هم اکنون ده هزار و ۶۹۱ قطعه زمین با مساحت ۶۹ هزار و ۶۶ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور وجود دارد و به رغم گذشت ۱۳ سال از تصویب قانون پشتیبانی از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، تابحال هیچ اقدام عملیاتی از سوی دولت های مختلف در مورد اجرای این قانون انجام نشده بود. وی ادامه داد: در نتیجه مکاتبات صورت گرفته میان سازمان ثبت اسناد و املاک و وزارت راه و شهرسازی، درحال تعریف یک دستورالعمل اجرایی هستیم که بتوانیم امکان صدور سند برای املاک واقع در بافت های فرسوده و ناکارآمد سراسر کشور را فراهم نماییم و در همین رابطه امیدواریم که روند صدور سند برای این املاک تا دو ماه آینده آغاز شود.
منبع: علم عدل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب