رسیدگی به مشکلات حقوقی ۱۹۸۵ نفر توسط مسؤلان قضایی
به گزارش علم عدل، ۱۹۸۵ نفر در فروردین ۱۴۰۴ با رفتن به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مشاوره حضوری حقوقی دریافت نمودند و مشکلات آنها توسط مسؤلان قضایی رسیدگی شد.
به گزارش علم عدل به نقل از مهر، سید علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، در رابطه با ملاقات های مردمی صورت گرفته در فروردین ۱۴۰۴ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار نمود: از نگاههای واحد پاسخگویی، توجه عمیق تر و بیشتر به جنبه های حقوقی مسایل مطروحه و ارشاد متقاضیان است. واحد ارشاد و معاضدت حقوقی هم اکنون علاوه بر قضات مختلف مستقر در این اداره کل، یک کارشناس حقوقی ثابت هم در مجموعه وجود دارد که نسبت به راهنمائی و ارشاد حقوقیِ مراجعین اقدام می کند. وی ادامه داد: در رابطه با مراجعان حضوری، نتیجه نامه نگاری ها به استان دریافت و در رابطه با مکاتبات صورت پذیرفته و همینطور پاسخ هایی که از استان ها به این اداره کل ارسال می شود و جهت پرهیز از حضور مراجعان، واحد پاسخگویی تلفنی به مردم هم تعبیه شده است. مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان نمود: در فروردین ماه ۱۴۰۴ برای ۱ هزار و ۹۸۵ نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضایی منعکس شده است. رفاهی افزود: میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به شکل حضوری در این ماه ۱۰ دقیقه بوده است. وی بیان نمود: به منظور اطلاع رسانی به مراجعان و چگونگی اطلاع آنها از شماره، تاریخ و مرجع ارسال مکاتبه ای انجام شده بابت درخواست آنها، شماره تلفن ۱۲۹، گزینه ۴ درنظر گرفته شده است، مراجعان حداکثر ظرف مدت ۲ هفته از تاریخ رجوع می توانند با گرفتن این شماره از مکاتبه انجام شده در رابطه با درخواست های خود با خبر شده و شماره، تاریخ و نام مرجع مکاتبه شده را دریافت و نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام نمایند. مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه اظهار نمود: در فروردین ماه مجموعاً تعداد ۸۶۸ مورد تماس تلفنی (به مدت زمان ۱ هزار و ۹۶۲ دقیقه مکالمه) با این اداره کل برقرار شده و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است. رفاهی افزود: در ماه های اخیر و به دنبال همکاریهای گسترده مراجع قضایی (به ویژه شهرستان ها) و نهادهای تابعه با اداره کل ارتباطات مردمی در رابطه با ارجاعات سامع، به صورت مرتب پاسخ های گوناگونی در ارتباط با درخواست های مردمی از این مراجع دریافت می شود که این پاسخ ها توسط کارشناسان بخش سامع، ملاحظه و در صورت ضرورت کل یا قسمتهایی از پاسخ دریافتی به اطلاع متقاضی رسانده می شود. وی بیان نمود: در فروردین ماه ۱۴۰۴ تعداد ۵ هزار و ۱۰ مورد درخواست در سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه (سامع) ثبت شده است. مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار داشت: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواستار ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از آن اداره به دفتر مدیریت هدایت می شوند. در همین زمینه مدیر کل ارتباطات مردمی از ساعت ۷ بامداد الی ۱۷ فقط به ملاقات و دیدار مردمی می پردازد. همینطور برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی ضروری است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیرمجموعه هدایت می شوند. علاوه بر این، معمولا نمایندگان تجمع کنندگان هم جهت پیگیری خواسته خویش مراجعاتی داشته که به اداره ارتباطات و ملاقات ها رجوع می کنند. رفاهی بیان نمود: تعداد افراد ملاقات شده توسط مدیرکل ۳۲۳ نفر، معاون مدیرکل ۱۴۰ نفر، رئیس اداره ارتباطات و ملاقات ها ۱۶۰ نفر، رئیس اداره بررسی و ارشاد قضایی ۱۸۴ نفر، رئیس اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات ۱۸ نفر، رئیس اداره پاسخگویی ۱ هزار و ۷۸۴ نفر که در مجموع ۲ هزار و ۶۰۹ نفر ملاقات شده اند. وی افزود: قضات مستقر در اداره پاسخگویی هم به تعداد ۹۹۷ مورد درخواست های مردمی ارجاع شده رسیدگی کردند. همینطور توسط یکی از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی هم تعداد ۲۴۸ مورد ارشاد قضایی صورت پذیرفت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب