رئیس دیوان عدالت اداری كشور:

پروسه رسیدگی و ارائه خدمات به مردم شفاف تر شود

پروسه رسیدگی و ارائه خدمات به مردم شفاف تر شود به گزارش علم عدل، گلستان رییس دیوان عدالت اداری کشور با تکیه بر این که نباید مردم در پیچ و خم قوانین گرفتار شوند، اظهار داشت: پروسه رسیدگی و ارائه خدمات به مردم باید شفاف تر شود.


حجت الاسلام حکمت علی مظفری امروز در گفت و گو با خبرنگاران در گرگان اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلیلهای ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری به مقوله ابهام در پروسه رسیدگی و ارائه خدمات به مردم است که باید شفاف تر شود.

وی با اعلان اینکه با وجود همه کوشش های انجام شده، انجام برخی تکالیف سازمانی در نهادها رضایت بخش نیست، اظهار داشت: پروسه رسیدگی به درخواست های مردمی و ارائه خدمات به مردم شفاف نیست و همین مورد زمینه نارضایتی مردم و طرح شکایت در دیوان را فراهم نموده است.

رییس دیوان عدالت اداری کشور اظهار داشت: اجتناب از اجرای کامل و دقیق برخی قوانین و مباحث رایج در کشور مانند پروسه ساماندهی وضعیت نیروهای شرکتی، تبدیل وضعیت نیروهای کادر درمان شاغل در دوره کرونا، تبدیل وضعیت کارکنان مشمول طرح ایثارگران و چگونگی اجرای طرح رتبه بندی معلمان، زمینه طرح شکایت از طرف تعدادی از کارکنان شاغل در نهادهای دولتی را افزایش داده است.

مظفری با تکیه بر این که نباید مردم در پیچ و خم قوانین گرفتار شوند، افزود: همه کارکنان در مجموعه نظام اجرائی و قضائی کشور مکلف هستند در قالب قانون در امتداد افزایش رضایتمندی مردم و رشد اعتماد اجتماعی حرکت کنند.

وی ادامه داد: در یک سال قبل با ۱۹ وزارتخانه و سازمان جلسات مستمری انجام شد که از آن جمله می توان به ۷۰ جلسه کارشناسی و ۴۶ جلسه تصمیم گیری با حضور وزرا و معاونین وزرا اشاره نمود تا بتوانیم پروسه خدمت رسانی به مردم را شفاف تر و تشکیل پرونده ها را کاهش دهیم.

رییس دیوان عدالت اداری در ادامه سخنان خود با اشاره به ابلاغ اصلاحیه قانون دیوان تا چند روز آینده اظهار داشت: در قانون فعلی پس از گزارش استنکاف دستگاه اجرائی توسط شعبه اجرای احکام یک فرجه یک هفته ای برای اجرای حکم داده بود که همین فرجه سبب شده بود مدیران سال ها احکام را اجرا نمی کردند که خوشبختانه با پیگیری هایی که شد این مهلت یک هفته حذف شده و دستگاه محکوم مقابل مکلف است وفق مواد ۱۰۷ و ۱۰۸ قانون در همان مهلت قانونی رای قطعی را اجرا نماید و الا بدلیل استنکاف مواجه با حکم انفصال می گردد.

مظفری افرود: در قانون جدید ملاک اجرای آرای قطعی دیوان از طرف دستگاهها، یک ماه بعد از ابلاغ رای است و مدیران باید در این مهلت اگر عذری در اجرا دارند اعلام نماید در غیر این صورت بعد از یک ماه، همان قاضی شعبه صادرکننده رای، رای به انفصال خدمت مدیر می دهد.

وی بیان کرد: دومین نقطه قوت قانون جدید مکلف کردن دستگاهها به پاسخگویی مکتوب به مردم است به این صورت که از این پس همه افرادی که به دستگاه اجرائی مراجعه و خواسته ای دارند دستگاه مکلف است خواسته را مکتوب ظرف سه ماه جواب دهد که فرد بتواند در دیوان اقامه دعوا کند که گام مهمی در امتداد تکریم ارباب رجوع است.

به گزارش علم عدل به نقل از ایسنا، رییس دیوان عدالت اداری برای سفر سه روزه از دوازدهم اردیبهشت به گلستان سفر کرده است. ملاقات مردمی و حضور در شورای قضایی استان و دیدار با نماینده ولی فقیه همچون برنامه های وی در این سفر سه روزه بود.




1402/02/16
13:18:32
5.0 / 5
282
تگهای خبر: ابلاغ , پرونده , ثبت , حكم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت