مراسم اعطاء لوح تقدیر دانشگاه تهران به دكتر مكدونالد در آمریكا

مراسم اعطاء لوح تقدیر دانشگاه تهران به دكتر مكدونالد در آمریكا علم عدل: مراسم اعطاء لوح تقدیر دانشگاه تهران به دكتر مكدونالد، به سبب اهداء مجموعه آثار نفیس درباره خیام به كتابخانه دانشگاه تهران در آمریكا با حضور پروفسور سیدحسین نصر اجرا شد.



به گزارش علم عدل به نقل از خبر آنلاین مراسمی از طرف مركز مطالعات اسلام و خاورمیانه در شهر گیترزبرگ (حومه واشنگتن دی سی) شب گذشته برای تقدیر از دكتر مكدونالد انجام شد.
در ابتدا دكتر ایروانی، مدیر مركز ضمن معرفی آقای مكدونالد در این جمع كه با حضور تعدادی از شخصیت های علمی ایرانی و آمریكایی برگزار شد، از ایشان به خاطر اهداء این مجموعه نفیس به كتابخانه دانشگاه تهران تشكر كردند. وی ابراز امیدواری كردند كه این گونه همكاری ها بیشتر از گذشته ادامه پیدا كرده و قدمی كوچك در امتداد گسترش صلح و دوستی میان ملتها باشد.
آنگاه اقای مكدونالد ضمن تشكراز مركز و دانشگاه تهران به ذكر خاطراتی از اقامت خود در تبریز (۱۹۵۶-۱۹۵۴) و تدریس ادبیات انگلیسی در دانشگاه تبریز و اشنایی با خیام سخن گفتند.
سپس پروفسورسید حسین نصر، فیلسوف و اندیشمند ایرانی به اهمیت ترجمه اشعار خیام توسط فیتزجرالد به انگلیسی و گسترش آن در سرتاسر كشورهای انگلیس زبان و سپس ترجمه به دیگر زبان ها پرداختند.
پروفسورنصر اظهار داشت: شخصیت اصلی خیام بعنوان فیلسوف بزرگ مشائی و همین طور ریاضیدان مورد نظر محققین و اندیشمندان بوده است.
وی با اشاره به اینكه درسالهای قبل از انقلاب در تاسیس كتابخانه مركزی دانشگاه تهران نقش داشته اند، از اینكه این مجموعه نفیس به این كتابخانه اهداء شده بسیار خوشحال و باوجود سالها دوری هنوز خودرا عضوی از خانواده بزرگ علمی دانشگاه تهران دانسته و به آن افتخار می كنند.

لازم به ذكر است كه این مجموعه نفیس با بیشتر از 190 عنوان از ویراست های رباعیات خیام، مطالعات، نگارگری ها، زندگی نامه ها و اثار مكتوب دیگری كه برمبنای "نسخه چاپی ادوارد فیتزجرالد" از "رباعیات خیام" بوده است، توسط دكتر «جولین اف.(پت) مك دونالد» و با مساعدت « مركز مطالعات اسلام و خاور میانه واشنگتن دی سی» در مهر ماه سال جاری به كتابخانه مركزی دانشگاه تهران اهدا شده است.
/6262


منبع:

1398/10/15
13:52:31
5.0 / 5
4670
تگهای خبر: دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت