دستور ویژه روحانی به استانداران، ۳استاندار تغییر می كند، ازسخنرانی اصلاح طلبان در دانشگاه ممانعت شد؟

دستور ویژه روحانی به استانداران، ۳استاندار تغییر می كند، ازسخنرانی اصلاح طلبان در دانشگاه ممانعت شد؟ علم عدل دستور ویژه روحانی به استانداران، ۳استاندار تغییر می كند، ازسخنرانی اصلاح طلبان در دانشگاه ممانعت شد؟


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور امروز در جلسه ای با حضور معاونان این وزارتخانه طی سخنانی با تاكید بر پیگیری مسائل و مشكلات زلزله زدگان استان كرمانشاه اظهارداشت: سازمان مدیریت بحران به منظور تسریع در روند حل موانع و مشكلات برای اسكان بهتر مردم و بهبود امكانات رفاهی و خدماتی جلسه ای را با دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار و هماهنگی بیشتر را انجام داده و تصمیمات لازم هم اتخاذ شود. وزیر كشور در بخش دیگری از سخنان خود با تشكر و قدردانی از دانشجویان و تشكل های دانشجویی و گروه های سیاسی در برگزاری هر چه بهتر مراسم های روز دانشجو اظهار داشت: با درایت و تلاش دانشجویان و تدابیر مناسب مسئولان امر مراسم های روز 16 آذر (روز دانشجو) در هفته گذشته هم در آرامش كامل و به بهترین نحو ممكن و بدون هیچ مشكل خاصی برگزار گردید. رحمانی فضلی خاطرنشان كرد: برگزاری این گونه مراسم ها باعث تعمیق بینش سیاسی و افزایش مشاركت دانشجویان در امور كشور و گسترش انگیزه های انقلابی، فكر روشن و استدلال متین در میان دانشجویان می گردد. رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به مشكلات استان تهران در بخش های مختلف اشاره كرده وگفت: استاندار تهران به منظور حل مشكلات مربوط به این استان نسبت به برگزاری جلسه مشتركی با حضور وزرا و روئسای دستگاه های مربوط اقدام كند زیرا اینكار باعث بهبود روند امور در حل مسائل مرتبط به تهران می گردد. او همینطور با تاكید بر اینكه استانداران باید نسبت به بكارگیری نیروهای شایسته در استان اهتمام ویژه داشته باشند و همینطور باید در پست های مدیریتی از بانوان و جوانان بیش از گذشته استفاده شود، خاطرنشان كرد: استانداران، فرمانداران و بخشداران طبق دستور رئیس جمهور ملزم هستند كه حتما در محل خدمت خود سكونت داشته باشند. بنای تغییر چند استاندار دیگر را داریم
همچنین ایلنا نوشت: معاون سیاسی وزیر كشور با اشاره به اینكه قرار بود حدود هزار برنامه به مناسبت روز دانشجو برگزار شود، اظهار داشت: گزارشی از لغو سخنرانی اصلاح طلبان در دانشگاه آزاد نداشتیم. اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: همانطور كه اطلاع دارید، روز دانشجو نماد حق طلبی، آزادیخواهی و استكبارستیزی دانشجویان است ازاین رو در دولت یازدهم قرار شد مراسم این روز در دانشگاه ها احیا شد.
وی ادامه داد: همینطور در دولت دوازدهم از دو هفته پیش جلسات مختلفی برای هماهنگی این نشست در كمیسیون دانشجویی شورای امنیت كشور برگزار گردید و در این مصوبات همه را مكلف به ایجاد نگاهی قانونمند، عادلانه و منصفانه در برگزاری مراسم های روز دانشجو در مراكز آموزش عالی كردیم و شرایط را برای برگزاری این برنامه تسهیل كنیم. مسئله دوم، عدم دخالت دستگاه های بیرون دانشگاه در برگزاری مراسم های روز دانشجو بود. معاون سیاسی وزارت كشور خاطرنشان كرد: همه دغدغه ما این بود كه فضای امن و آرام و مبتنی بر همدلی و برادری برای تجلیل از شهدای ۱۶ آذر فراهم كنیم. خوشحالیم كه جامعه دانشجویی ادامه دهنده شهدای عزیز دانشجو هستند. جبارزاده با اشاره به اینكه امیدواریم دانشگاه زنده، در صحنه و همراه با آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری داشته باشیم، اظهار داشت: دانشگاه بدون حركت سیاسی و فهم سیاسی را هیچ مسئولی قبول ندارد بلكه دانشگاه باید در بسترهای سیاسی و فرهنگی حركت نماید چراكه دانشجویان مدیران فردای ما هستند. وی در پاسخ به سوالی درباره رویكرد دانشگاه آزاد درمورد عدم سخنرانی اصلاح طلبان هم بیان كرد: پیش از آخرین جلسه كمیسیون دانشجویی، این مورد عنوان شد و نماینده دانشگاه آزاد در جمع مابقی نمایندگان این مسئله را تكذیب كردند و گفتند چنین چیزی مطرح نیست. معاون سیاسی وزارت كشور ادامه داد: از نظر تفكیك اینكه چه جریان هایی دردانشگاه ها به چه میزان سخنرانی كردند، من فعلا آماری را ندارم چون هنوز مراسم های روز دانشجو در جریان است. هنوز هم به ما گزارشی نرسیده كه اصلاح طلبان به دانشگاه آزاد بروند و از سخنرانی شان ممانعت شده باشد. جبارزاده در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا برنامه ای به خاطر فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه لغو شده باشد؟ عنوان كرد: ورود نهادهای بیرونی را در این باره منع كرده بودیم و هیچ برنامه ای لغو نشده است. گزارشاتی داریم كه به خاطر عدم هماهنگی یا لغو و تاخیر در پروازها برنامه ای لغو شده باشد ولی عدم برگزاری به خاطر دخالت نهادهای خارج از دانشگاه نبوده اند. معاون سیاسی وزارت كشور در پاسخ به ادعای دخالت وزارت كشور و استانداری زاهدان برای تركیب شركت كنندگان مراسم روز دانشجو با حضور روحانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان هم تصریح كرد: ما ورودی به محتوای مراسم ها نكرده بودیم و صفر تا صد آنها به دانشگاه ها سپرده شد. از نظر مسئولان سیاسی استان چنین دخالتی نشد و آنچه كه در دانشگاه سیستان تصمیم گرفته شد بود، مورد اجرا قرار گرفت. جبارزاده در پاسخ به این سوال كه پرونده تغییر استانداران كی به آخر می رسد؟ خاطرنشان كرد: چند استان را بنای تغییر داریم كه احیانا دو، سه استان هستند و بعد از آن، پرونده تغییرات در این مقطع بسته می گردد.
29215

1396/09/20
02:08:43
5.0 / 5
5133
تگهای خبر: پرونده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت