در سال گذشته؛

1180 زندانی استان سمنان آزاد شدند

1180 زندانی استان سمنان آزاد شدند به گزارش علم عدل، رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۱۸۵ زندانی بابهره مندی از ارفاقات قانونی به آغوش خانواده خود باز گشتند.



به گزارش علم عدل به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمد جعفر عبدالهی بیان نمود: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۱۸۵ زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی به آغوش خانواده شأن برگشتند و شش هزار و ۶۹۸ مورد مرخصی هم به زندانیان اعطا شده است.
وی با اشاره به اینکه تلاش و همت دادگستری کل استان سمنان، بهره مندی هرچه بیشتر زندانیان حائز شرایط ازا رفاقات قانونی می باشد، اضافه کرد: حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات های جایگزین حبس از اهداف مورد تاکید رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ بوده و دادگستری کل استان سمنان در جهت نیل به این هدف از هیچ اقدام قانونی مضایقه نکرده است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: مسؤلان قضایی مکلف شده اند با بررسی دقیق پرونده های زندانیان و احراز استحقاق آنان، بهره مندی زندانیان را از زمان انشا رای و حتی در جلسات شورای طبقه بندی زندان و بازدیدهای مختلف از ندامتگاه ها پیگیری کنند.
عبدالهی بیان نمود: ارفاقات قانونی شامل عفو منجر به آزادی و تخفیف، آزادی مشروط، آزادی باگذشت شاکی، آزادی تخفیف مجازات به دلیل گذشت شاکی (ماده ۴۸۳)، آزادی تعلیق مجازات و مرخصی منجر به آزادی اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: بعضی از این محکومین به تعداد ۲۲۳ نفر با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و نظارت بر آنان در بیرون از ندامتگاه ها ادامه دارد و بازگشت شرافتمندانه شأن به جامعه رقم خورده است.


منبع:

1403/01/05
14:15:13
5.0 / 5
170
تگهای خبر: آزادی , پرونده , حبس , دادگستری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت