در گفت وگو با علم عدل اعلام شد

جزئیات تخلف ها، پلمب ها و شکایت های سفرهای نوروز

جزئیات تخلف ها، پلمب ها و شکایت های سفرهای نوروز به گزارش علم عدل، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اظهار داشت: در نتیجه بیشتر از ۲۴ هزار مورد ارزیابی و نظارت نوروزی، نزدیک به سه هزار واحد تذکر گرفته و ۷۳ واحد پلمب شدند. بیشترین شکایت ها هم از واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.


یحیی نقی زاده محجوب در گفتگو با ایسنا در رابطه با نتیجه نظارت ها و ارزیابی های خدمات سفرهای نوروزی، با این توضیح که اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری نسبت به آمادگی تأسیسات گردشگری کشور برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی از لحاظ خدمات کمی، کیفی، درج قیمت خدمات و رعایت شعائر مذهبی و عرفی و بخصوص نحوه پذیرایی در تعطیلات نوروز و استانداردها و الزامات تخصصی عرضه خدمات، اقدامات خویش را در دو مرحله‌ی قبل از تعطیلات نوروز و در حین تعطیلات و سفرها انجام داد، اضافه کرد: اقدامات قبل از تعطیلات، شامل تعیین چارچوب فعالیت تاسیسات در سفرهای نوروزی و ابلاغ آن به دبیرخانه های اجرایی ستاد در استان ها، همینطور به اقدامات نظارتی و ارزیابی خدمات معطوف می شد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: در این راستا، ناظران تخصصی گردشگری در استان ها و ناظران ستادی با بررسی سوابق تأسیسات از حیث رعایت اعتبار مجوز فعالیت، داشتن شرایط مورد نیاز مدیریتی – ارزیابی و تطبیق خدمات کمی و کیفی با درجه واحد، بازرسی واحدها و اطمینان از رعایت الزامات و استانداردهای ایمنی، بهداشتی و درج و رعایت قیمت های مصوب، فعالیت داشتند.
او افزود: اقدامات در حین سفرهای نوروزی هم با هدف حصول اطمینان از رعایت ضوابط ابلاغ گردیده و مقررات سایر بخش های حاکمیتی، همچون مسائل ایمنی و بهداشتی و مقررات انتظامی و صنفی از جانب تاسیسات گردشگری، نظارت های مختلفی، همچون نظارت نامحسوس و نظارت های تخصصی و نظارت مشترک به همراه نمایندگان دستگاههای مرتبط برای بازرسی از اماکن گردشگری انجام شده است.
نقی زاده با یادآوری اینکه فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین فعال بود، اظهار داشت: در این بازه زمانی جمعاً ۲۴ هزار و ۲۶ مورد بازدید نظارتی ازسوی ناظران تخصصی معاونت گردشگری و نظارت های مشترک و همکاران استانی انجام شد که در نتیجه منجر به صدور ۲۹۳۸ مورد تذکر، ۷۰۵ مورد اخطار و ۷۳ مورد پلمپ و ۱۲۵۳ مورد تقدیر و تشکر شد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: سامانه ملی ۰۹۶۲۹ که به صورت برخط و از راه تماس مستقیم تلفنی و یا رجوع اینترنتی به سامانه مذکور به آدرس۰۹۶۲۹.ir با عرضه خدمات مختلفی همچون اطلاعات اماکن گردشگری، اطلاعات راهها و وضعیت آب و هوا نسبت به دریافت شکایات و نظرات و پیشنهادات و حتی درخواست تشویق از خادمین سفر اقدام نموده است که در این ارتباط هم از مجموع ۱۶۰ هزار و ۲۲۰ تماس با این سامانه در طول تعطیلات که بیشتر از ۵۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد، تعداد ۷۰۰ مورد شکایت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش در شکایات را نشان داده است.
نقی زاده، موضوعات شکایت های ثبت شده در این سامانه را بدین سان اعلام نمود: ۳۳۲ مورد و حدود ۴۸ درصد در ارتباط با مبحث اسکان و اقامت، ۱۰۳ مورد و حدود ۱۵ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی، ۵۰ مورد و حدود ۷ درصد از پایانه های مسافربری، ۶۸ مورد و حدود ۱۰ درصد از اماکن گردشگری، ۲۰ مورد و حدود ۱.۵ درصد اماکن پذیرایی، ۱۰۸ مورد و حدود ۱۵.۵ درصد از سایر اماکن و عرضه دهندگان کالا و خدمات، شکایت در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اظهار نمود: همکاری مردم در ارتباط با انعکاس نظرات و پیشنهادها و شکایت های خود به کمیته نظارت ستاد و همینطور رعایت ضوابط و مقررات ازسوی بهره برداران و عرضه دهندگان خدمات گردشگری و نهایتا با افزایش اطلاعات مسافران از حقوق و تعهدات متقابل سبب شده سطح خدمات، ارتقاء یافته و نارضایتی ها رو به کاهش باشد.




1402/01/16
18:07:18
5.0 / 5
571
تگهای خبر: ابلاغ , اینترنت , ثبت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت