روایت مهر از رخدادی غیرقانونی،

بلوکه شدن پول مشتریان در حساب شرکت سازنده لوازم خانگی

بلوکه شدن پول مشتریان در حساب شرکت سازنده لوازم خانگی علم عدل: فردی که مبادرت به تهیه سه تلویزیون از یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی داخلی کرده، با بلوکه شدن پول خود در حساب بانکی این شرکت با بهانه ای عجیبی برای پس گرفتن پولش روبه رو شده است.


به گزارش علم عدل به نقل از مهر، ضرورت پشتیبانی از تولید داخلی همیشه به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی همچون سیاست های اصلی کشور در سالهای قبل بوده که بارها و بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. اعمال تحریم های همه جانبه و در عین حال ناجوانمردانه، سبب شد تا ایران اسلامی در خیلی از حوزه ها به خودکفایی برسد و نیاز جامعه را با تولید داخلی تامین کند؛ همچون این حوزه ها، تولید لوازم خانگی است. طی سالهای اخیر تولیدات لوازم خانگی در کشور رشد قابل توجه و غیرقابل انکاری داشته است؛ اما از طرفی و در بعضی از موارد معدود، حقوق مصرف کننده از طرف تعدادی از تولیدکنندگان لوازم خانگی مشاهده می شود. در همین راستا و در یک مورد قابل تأمل، فردی که مبادرت به تهیه سه تلویزیون از یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی داخلی کرده، با بلوکه شدن پول خود در حساب بانکی این شرکت با بهانه ای عجیب روبه رو شده است. این خریدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنده یک تولید کننده ایرانی با حدود ۴۰ نفر پرسنل هست که مدتی قبل تصمیم گرفتم تا برای محل کار سه عدد تلویزیون تهیه کنم و باتوجه به ضرورت پشتیبانی از تولیدات داخلی ترجیح دادم که این محصولات تولید ایران باشند. وی اظهار داشت: به همین دلیل یکی از همکاران برای خرید، به نمایندگی یکی از تولیدکننده های مطرح لوازم خانگی رجوع کرد و با پرداخت مبلغ و وعده این که تا سه روز آینده کالا به شما تحویل داده خواهد شد با یک برگ فاکتور به مجموعه بازگشت. این مشتری بیان کرد: نماینده شرکت یاد شده بامداد روز بعد در تماسی تلفنی اعلام نمود که طبق قوانین این شرکت فروش بیش از دو تلویزیون به یک کد ملی، قاچاق شمرده می شود و در صورتیکه هنوز کالایی دریافت نکرده بودیم، یکی از سه کالای خریداری شده به اجبار مرجوع شد. وی عنوان کرد: شرکت مذکور به ما اعلام نمود که باید پول پرداخت شده را پس بگیریم و مجدداً با یک کد ملی جدید مراجعه و از ابتدا پروسه خرید را شروع نماییم. این مشتری بیان کرد: زمانی که کوشیدیم این مساله را با شرکت تولیدکننده در بین بگذاریم، چندین ساعت میان نمایندگی و کارشناسان این شرکت سردرگم بودیم و در آخر اعلام گردید که مبلغ کالایی که بجای ما مرجوع شده، پرداخت نخواهد شد و کارشناسان تلفنی برای چند روز ما را دعوت به شکیبایی کردند. وی افزود: در گام بعدی، نماینده فروش خودرا مجبور به عذرخواهی و جلب رضایت می کند که البته قدم مثبتی است؛ اما همچنان حاضر نیستند مبلغی که از خریدار دریافت کرده اند را درحال حاضر باز گردانند. پیشنهاد جدید نمایندگی شرکت تولیدکننده لوازم خانگی این است که اگر به کالای سومی نیاز دارید، از ابتدا مبلغ جدیدی پرداخت کنید تا برای کالای جدید، پروسه جدیدی شروع شود و شرکت در آینده پول ناشی از مرجوعی کالای سوم را پس خواهد داد. این مشتری اظهار داشت: کارشناسان شرکت یاد شده علت تأخیر در پرداخت را قانون این شرکت عنوان می کنند که اساساً ارتباطی با قوانین موجود در کشور ندارد و در آخر ماجرا را به بخش حسابداری ارجاع دادند و بعد از پیگیری های فراوان اعلام گردید که ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پول ما بازخواهد گشت. وی اظهار داشت: نکته قابل تأمل، سود حاصل از رسوب پول های مشتریان در حساب این شرکت است که تحت عناوین مختلف هم چون مرجوع، تعویض، خرابی و… در حساب این شرکت نگهداشته می شود.

1401/09/05
20:25:35
5.0 / 5
460
تگهای خبر: اسلامی , ثبت , شركت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت