رئیس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه؛

عرضه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی افزایش می یابد

عرضه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی افزایش می یابد به گزارش علم عدل رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: ترتیبی اتخاذ شده است که همانطور که خدمات در پنجره واحد در حال افزایش می باشد، عرضه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی هم افزایش یابد.


به گزارش علم عدل به نقل از مهر، محمد کاظمی فرد، با هدف بررسی عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همینطور دیدار با مردم از یکی از این دفاتر در تهران بازدید نمود. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را به کار گرفتیم که اصلاح آیین نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با سرعت صورت گیرد، تصریح کرد: به جرأت میتوان اظهار داشت که زمان زیادی را برای اصلاح این آیین نامه صرف کرده ایم، چونکه معتقدیم استفاده از ظرفیت های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یک فرصت است که با خدمات مطلوب به رجوع کنندگان، رضایت مردم را به همراه خواهد داشت. محمدکاظمی فرد ضمن اشاره به این که ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یکی از خدمات نوینی است که در قوه قضاییه انجام شده است و این امکان را فراهم نموده است تا بخش خصوصی قسمتی از کارهای قوه قضاییه را انجام دهد، اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت ۶ هزار کارمند در این دفاتر در جهت عرضه خدمات بیشتر به مردم گام برداریم. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: ترتیبی اتخاذ شده است که همانطور که خدمات در پنجره واحد در حال افزایش می باشد، عرضه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی هم افزایش یابد و اگر فردی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رجوع می کند، بتواند از تمام خدمات قوه قضاییه بهره مند شود. ایشان در ادامه با اشاره به اینکه در پنجره واحد قوه قضاییه تمام خدماتی که در اختیار همه افراد قرار می گیرد همچون ابلاغ الکترونیک قضایی، نوبت دهی قضایی، استعلام سوابق محکومیت های مالی، استعلام مدارک قضایی، گواهی عدم سوءپیشینه، استعلام وضعیت وکیل و ثبت شکواییه سرقت را میتوان انجام داد، اظهار داشت: همینطور در این پنجره واحد فرد می تواند جلسات رسیدگی که به صورت الکترونیکی مقرر است برگزار گردد را ببیند. در عین حال می تواند به نظرسنجی که از جانب قوه قضاییه برای او ارسال می شود پاسخ دهد. دادخواست بدوی و تجدیدنظرخواهی دیوان عدالت اداری و «ثبت من» را هم در این پنجره واحد قرار داده ایم. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: همینطور در آیین نامه جدید دفاتر خدمات الکترونیک، خدمات به ایرانی ها خارج از کشور، بیماران خاص و مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است. گفتنی است، در این بازدید رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در فضایی صمیمی با مراجعان به گفتگو نشست و برای تسریع در امورشان راهکارهایی عرضه داد.


منبع:

1401/02/07
17:45:05
5.0 / 5
515
تگهای خبر: ابلاغ , ثبت , خدمات , دیوان عدالت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت