پلمپ دفتر مسافرتی متخلف در قم با ورود سازمان بازرسی کل کشور

پلمپ دفتر مسافرتی متخلف در قم با ورود سازمان بازرسی کل کشور علم عدل: در پی بی نظمی در نظم فرودگاه امام خمینی (ره) به خاطر تخلف یکی از شرکت های مسافرتی در شهر قم با اقدام سازمان بازرسی کل کشور دفتر این شرکت پلمپ شد.


به گزارش علم عدل به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، عصر چهارشنبه تجمع حدود ۴۰۰ نفر در فرودگاه امام خمینی (ره) که فاقد بلیط قانونی بودند، سبب بی نظمی در نظم فرودگاه و تاخیر در کلیه پروازها شد. این افراد سیر تشریفات الزامی سامانه سماح و سازمان هواپیمایی کشوری را طی نکرده و فقط با معرفی نامه شرکت هواپیمایی العراقیه بصورت مانیفست (برگه پذیرش) که با پرداخت مبالغی بین ۷ الی ۸ میلیون و پانصد هزار تومان به یکی از شرکت های مسافرتی شهر قم، دریافت کرده بودند به فرودگاه مراجعه کردند. در همین راستا بوسیله فرماندهی پلیس فرودگاه شرکت مسافرتی متخلف ارم گشت شناسایی و با هماهنگی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری بازرسی کل استان قم از دادستان قم دفتر مسافرتی مذکور با دستور قضایی پلمپ شد. بازرسان بازرسی امور راه و شهرسازی این سازمان در کنار نمایندگان کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم در رابطه با عرضه بلیط هواپیما (سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان، سازمان صمت و اداره کل نظارت بر ایرلاین ها) بر پروسه فروش بلیط سفر به عتبات عالیات در روزهای اربعین حسینی نظارت دارند. این کمیته از تاریخ ۳۱ شهریور با تشکیل گشت های بازرسی و مراجعه به شرکت های هواپیمایی، آژانس های عرضه کننده بلیط و سامانه های رزرو بلیط در سطح شهر تهران عملکرد شرکت های هواپیمایی در ارائه خدمات به مراجعین را رصد و پایش می کنند. حسب این اقدامات مواردی از سوجریانات و تخلفات صنفی ملاحظه شد که توسط مأموران سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت احصا شده و ضمن اصلاح پروسه و تسهیل امور مراجعه کنندگان، شرکت های متخلف به مراجع قانونی دلالت شدند. تعدادی از اقدامات نظارتی و نتایج حاصل به شرح زیر است: الف) در پی بررسی میدانی عملکرد شرکت های اینترنتی رزرو بلیط از قبیل علی بابا و سپهر ۳۶۰ مشخص شد به علت عدم تطبیق پلت فرم سامانه شرکت های مزبور با ضوابط اعلامی در پروسه بلیط فروشی ایام اربعین (ارایه کدملی بجای شماره گذرنامه، تطبیق اطلاعات با سامانه سماح، عدم پشتیبانی از نرخ تعیین شده در بلیت های دو طرفه و …)، امکان ارائه بلیط دوطرفه با نرخ مصوب بوسیله سامانه های فروش عملاً حذف و مراکز عرضه کننده بلیط به فروش حضوری روی بیاورند که اشکالاتی را در پی داشته و زحمات فراوانی را برای متقاضیان فراهم نموده است. ب) به علت عدم امکان فروش بلیط دوطرفه در سامانه های عرضه کننده بلیط، عموماً زوار محترم نسبت به تهیه بلیط بصورت یک طرف رفت و یک طرف برگشت اقدام نموده اند که در این خصوص مبلغ ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال بیشتر از قیمت بلیط دوسره هزینه به زوار تحمیل شده است. پ) ثبت برخی تخلفات صنفی و تنظیم گزارش جهت رسیدگی در سازمان تعزیرات حکومتی شامل: - عدم فعالیت تعدادی از مراکز اعلام شده در لیست سازمان هواپیمایی همچون دفتر مرکزی فروش شرکت هواپیمایی کیش - واگذاری انحصاری حقوق فروش کلیه صندلی های پروازی هواپیمایی کاسپین (روزانه ۳ پرواز از تاریخ ۳/۷ تا ۹/۷) به آژانس هواپیمایی ساینا گشت زورق (به رغم ممنوعیت چارتر کردن در روزهای اربعین) - واگذاری انحصاری حقوق فروش کلیه صندلی های پروازی هواپیمایی قشم به آژانس های هواپیمایی تک ستاره و مهراب گشت (به رغم ممنوعیت چارتر کردن در روزهای اربعین) و عدم ارائه بلیط دوطرفه توسط آژانس های مورد اشاره باوجود تقاضای مردمی و فروش بلیط بصورت یک طرفه که منجر به تحمیل هزینه مازاد به زوار شده است. ت) در بررسی دفتر مرکزی شرکت خدمات مسافری معین گردشگری ملت ملاحظه شد؛ شرکت مزبور نسبت به فروش صندلی هواپیمایی شرکت العراقیه (خارج از شرکت های تعیین شده جهت پروازهای اربعین)، بدون رعایت الزامات سازمان هواپیمایی (ویزا، ثبت نامه سامانه سماح و کارت واکسیناسیون) و با قیمت های ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (مازاد بر قیمت مصوب) بصورت مانیفست مبادرت نموده که ضمن تنظیم گزارش تعزیراتی و ممانعت از ادامه فعالیت فروش شرکت به قید تسریع مراتب به دادسرای فرودگاه گزارش و پیگیری قضایی موضوع در دستور کار قرار گرفت. خاطر نشان می سازد به علت ادامه فروش خارج از برنامه دفاتر نمایندگی شرکت العراقیه، عدم برخورد مناسب سازمان هواپیمایی با شرکت مزبور و حضور زوار متقاضی بدون داشتن ویزا، بلیط و سایر الزامات قانونی در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) طی روزهای پنج شنبه و جمعه متاسفانه ضمن بروز بی نظمی در نظم عمومی فرودگاه، اشکالات مختلفی از قبیل تاخیر در انجام برنامه های پروازی سایر شرکت های هواپیمایی و عدم امکان خدمت رسانی مناسب به مسافرین مشاهده شد که به نارضایتی گسترده عمومی مراجعه کنندگان مواجه گردید.


منبع:

1400/07/06
11:09:33
5.0 / 5
678
تگهای خبر: اینترنت , پلیس , ثبت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت