رئیس شورای قضایی استان زنجان:

هدف دادرسی الكترونیك قضایی رفع اطاله دادرسی است

هدف دادرسی الكترونیك قضایی رفع اطاله دادرسی است زنجان با آغاز به كار دفتر خدمات  الكترونیك قضایی در زندان زنجان امكان ارتباط ویدئویی همزمان ۴ شعبه محاكم با زندان فراهم گردید.



حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز (۲۲ آبانماه) در آیین افتتاح دفتر دادرسی الکترونیک قضایی، اظهار نمود: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی ها می تواند به صورت قابل توجهی از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده ها و احقاق حق سرعت دهد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است؛ چونکه به لحاظ سریع الوصول بودن اطلاعات و استفاده از روش های نوین الکترونیکی محیطی امن و بدون محدودیت زمانی جهت بررسی پرونده ها فراهم می شود.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: با استقرار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان، زندانیان از این به بعد می توانند همه درخواست ها و اقدامات قضایی خویش را از این طریق سامانه ثنا به واحدهای قضایی مربوطه ارسال و متعاقباً از نتایج آن آگاه شوند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به اینکه به لحاظ وجود برخی محدودیت ها برای رفت و آمد زندانیان به بیرون از زندان راه اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان یک لزوم بود، اضافه کرد: برپایه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همینطور تاکید رئیس قوه قضائیه بر عدم انتقال زندانیان به محاکم و همینطور عدم تضییع حقوق اصحاب دعوا، راه اندازی این دفاتر امکان برگزاری همزمان ۴ دادرسی را فراهم می آورد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان در ادامه از مردم استان درخواست نمود، به صورت خودجوش با رفتن به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان در سامانه ثنا ثبت نام کنند که این امر به نفع خود مردم و عدم تضییع حقوق شان است.





منبع:

1399/08/23
18:29:56
5.0 / 5
1454
تگهای خبر: پرونده , ثبت , خدمات , دادگستری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت