مراسم خطبه خوانی در حرم رضوی انجام شد

مراسم خطبه خوانی در حرم رضوی انجام شد علم عدل: خبرگزاری رسا نوشت: مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با شمع گردانی خدام رضوی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) اجرا شد.


همزمان با شب شهادت ثامن الحجج(ع) مراسم خطبه خوانی با حضور خادمان رضوی؛ زوار و مجاوران رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس؛ آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مسؤولان شهری در حرم مطهر رضوی اجرا شد. بدین سبب گزارش خادمان حرم رضوی در این مراسم هم نوا با زوار و مجاوران با در دست داشتن لاله های شمع در گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زده و به عزاداری پرداختند.
در این مراسم معنوی كه عاشقان اهل بیت(ع) از نقاط مختلف جهان و برخی با پای پیاده خودرا به حرم رضوی رسانده بودند در عزای هشتمین خورشید امامت اشك ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند. حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در این مراسم و دور تفقد و تكریم عزاداران حسینی به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: در این دو ماه محرم و صفر با حضور در مراسم عزاداری ها، شنیدن سخنان معصومین و گریه و ناله برای مظلومیت اهل بیت(ع) بهره های فراوانی برده ایم اما تلاش نماییم این نورانیت را در خود استمرار ببخشیم و این روحیه معنوی را كه به بركت اهل بیت(ع) پیدا كرده ایم را از دست ندهیم. گفتنی است مراسم شمع گردانی توسط خدام، مرثیه سرائی توسط آقای علی ملائكه، خطبه خوانی توسط محمد موحدی نیا و مرثیه خوانی توسط احمد واعظی از مداحان و مرثیه ثرایان اهل بیت(ع) همچون ویژه برنامه های این مراسم معنوی بود. 2323


منبع:

1398/08/09
16:55:03
5.0 / 5
5064
تگهای خبر: اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت