مدیر كل تعزیرات حكومتی تهران مطرح كرد

لزوم تعیین سقف قیمت برای بلیت های هواپیما

لزوم تعیین سقف قیمت برای بلیت های هواپیما به گزارش علم عدل مدیر كل تعزیرات حكومتی تهران اظهار داشت: باوجود فعالیت هایی برای حذف پروازهای چارتری، اما اعلام نشدن سقف قیمت بلیت ها اجحاف به مسافران است.


به گزارش علم عدل به نقل از مهر، محمدعلی اسفنانی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا وعده های داده شده در مورد حذف پروازهای چارتری محقق شده است؟ اضافه كرد: سال گذشته به صراحت به مسؤولان سازمان هواپیمایی اعلام كردیم كه پروازهای چارتری در حمل و نقل هوایی اختلال بوجود می آورد و به شكلی باعث اجحاف به مسافران بخصوص در روزهای خاص می شود به همین جهت درخواست حذف پروازهای چارتری را داشتیم. وی اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی هم تاكید جدی بر این حذف داشتند و الان به جز موارد خاص در بحث پروازهای زیارتی در بقیه موارد شاهد حذف پروازهای چارتری بوده ایم. مدیر كل تعزیرات حكومتی استان تهران اضافه كرد: غیر از این مطلب مهم دیگری كه با آن مواجهیم این است كه گفته می شود در بحث قیمت بلیت هواپیما باید عرضه و تقاضا قیمت را تعیین كند و ما اصرار داریم كه باید سقف قیمتی مشخص شود، چون وقتی تقاضا زیاد و عرضه كم باشد طبیعتاً قیمت بلیت ها سرسام آور می شود و همین باعث سوءاستفاده برخی شركت های هواپیمایی خواهد شد. اسفنانی اظهار داشت: سوءاستفاده بدین سان است كه عرضه بلیت و پروازها را كم می كنند و از آن طرف با افزایش قیمت ها به مسافران اجحاف می شود. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینكه امسال اداره كل تعزیرات حكومتی استان تهران چه تعداد حكم در مورد شاكیان خودرو سازان داخلی و وارد كنندگان خودرو صادر كرده است؟ اضافه كرد: شكایت های بسیار زیادی به علت ایفا نكردن تعهدات، گرانفروشی و تقلب از شركت های خودرو سازی داخلی و وارد كنندگان خودرو به تعزیرات می رسد كه، چون رسیدگی به آن زمان بر است ما تصمیم گرفتیم قبل از رسیدگی این شكایت ها در شعب تعزیرات جلساتی را با مسؤولان خودرو سازی و وارد كنندگان خودرو برگزار نماییم كه اقدامات غیر حكمی صورت گیرد و رضایت شكات جلب شود و این جلسات نتایج خوبی داشت. مدیر كل تعزیرات حكومتی استان تهران اظهار داشت: بر همین مبنا ۸۵۸ فقره شكایت مردمی منجر به تحویل خودرو به مشتریان شد كه همچون آنها شركت های ایران خودرو، سایپا، نگین خودرو، كرمان خودرو و كرمان موتور پارس رضایت شاكیان را جلب كرد. اسفنانی اضافه كرد: ۵۰۰ فقره پرونده در بحث تقلب و عرضه نكردن خدمات بعد از فروش هم به تعزیرات ارسال شده بود كه با جلساتی كه برگزار گردید رضایت شكات فراهم گردید كه در این خصوص هم شركت های ایران خودرو، سایپا و سایپا دیزل رضایت شاكیان را فراهم كردند. وی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت: حدود ۳۰۰ فقره پرونده هم همچنان در شعب تعزیرات مفتوح است و خودرو سازان تعهد كردند تا آخر فروردین ۹۸ رضایت شكات را فراهم نمایند و اگر این امر محقق نشود باید رسیدگی قضائی صورت خواهد گرفت.

1397/12/25
12:14:03
5.0 / 5
5152
تگهای خبر: پرونده , حكم , خدمات , شكایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت