دادستان كل كشور:

۱۲۰۰ قاضی برای توسعه قضایی جذب شده اند

۱۲۰۰ قاضی برای توسعه قضایی جذب شده اند به گزارش علم عدل، همدان دادستان کل کشور اظهار داشت: یکی از فاکتورهای توسعه قضایی اعتماد به دستگاه قضا است به طوریکه امسال توانستیم برای 10 هزار جوان ایجاد شغل و آنها را جذب نماییم و در این پروسه 1200 قاضی هم جذب شد که عدد قابل توجهی برای اشتغالزایی است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی آزاد پنجشنبه ۱۷ اسفند در آیین تکریم و معارفه دادستان همدان، مطرح کرد: ما در دادستانی ویژه به موضوع قانون جوانی جمعیت ورود کردیم، متأسفانه طبق آمارها سالانه ۲۰ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خودرا از دست می دهند و با اهمیت ترین علت آن عدم توجه رانندگان به رانندگی است دراین زمینه باید مسئولان خصوصاً در روزهای نوروز جاده ها را کنترل کنند تا شاهد جان باختن تعداد زیادی از هموطنان در این ایام نباشیم.
دادستان کل کشور با اعلان اینکه حفظ نیروی انسانی یکی از ارکان مهم در نظام اسلامی است و باید با اقدام غیرقانونی و غیرشرعی سقط جنین در کشور مقابله شود، اظهار داشت: متأسفانه این اقدام در بعضی شهرها بصورت سازمان یافته انجام می شد و مراکزی هم کشف شده است.
وی ادامه داد: دادستان باید فردی سیاسی باشد، سیاسی بودن هم با جناحی بودن فرق دارد البته باید امین جناح های سیاسی باشد و یکی از فاکتورهای توسعه قضایی اعتماد به دستگاه قضا است به طوریکه امسال توانستیم برای ۱۰ هزار جوان ایجاد شغل و آنها را جذب نماییم و در این پروسه ۱۲۰۰ قاضی هم جذب شد که عدد قابل توجهی برای اشتغالزایی است.
موحدی آزاد با اعلان اینکه دادستان باید فردی مستقل، بابصیرت، زمان شناس، منظم در امور و دارای روحیه جهادی باشد، اشاره کرد: دادستان باید درک درستی از شرایط جامعه داشته باشد و باید نگاه اصلاح فرهنگی را در دادسرا بوجود آورد که افراد را به سمت اصلاح و درستی جذب نماید به طوریکه دادستان باید با سعه صدر به نهادهای ارفاقی توجه داشته باشد و برای محکومانی که برای جامعه لطمه زا نیستند، از ظرفیتهای قانونی مثل پابند الکترونیکی استفاده نماید.
وی با اعلان اینکه از سیاست های ثابت قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع است، اشاره کرد: باید با مفسدان اقتصادی برخورد شود و دادستان بر زندان ها نظارت داشته باشد به طوریکه هدایت قانونی ضابط برای احقاق حق مردم لازم است همین طور باید از اطلاعات و داده های مردم به بهترین نحو حفاظت شود و افرادی که برای این کار انتخاب می شوند، باید بسیار گزینش شوند.
وی با اعلان اینکه تفکر، علم را به حرکت درمی آورد، توضیح داد: باید روح و جان خودرا با معارف قرآنی و ادعیه و روایات دینی جلا داد همانطور که سبقه انقلاب اسلامی در ایران فرهنگی است و امام خمینی(ره) هیچگاه اجازه اقدام مسلحانه را نداد چونکه به مبنای فرهنگی و دینی انقلاب اعتقاد داشت.
مجموعه قضایی استان هماهنگ و همگون است
رییس کل دادگستری استان همدان نیز با اعلان اینکه مردم بار دیگر حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشتند، اظهار داشت: بار دیگر برگ زرینی در رویداد مهم انتخابات در تاریخ همدان به ثبت رسید.
بهروز محمدی مهر اضافه کرد: آقای عباس نجفی به عنوان دادستان جدید در استان فعالیت خواهدنمود به طوریکه آقای حسن خانجانی موقر دادستانی جهادی بود که طی پنج سال در همدان اقدامات مؤثری رقم زد.
وی با اعلان اینکه مجموعه قضایی استان هماهنگ و همگون است و در همین راستا موفقیت هر فرد در این مجموعه به مفهوم موفقیت مجموعه است، افزود: همه باید در راه خدمت به مردم و برقراری عدالت پیشگام باشیم و در این جهت یکدیگر را یاری نماییم.
پیگیر کاهش پرونده های ورودی به شعب و تامین نیروی انسانی خواهیم بود
دادستان جدید همدان نیز اشاره کرد: در عرصه دادسرا طبیعتا آن چه که اقتضای کار قضایی است و همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، رعایت استقلال دستگاه قضایی است بدان معنا که بطور قطع احدی حق دخالت در این امر را نخواهد نداشت اما با بزرگان و متخصصان این حوزه دراین زمینه مشورت خواهیم کرد.
عباس نجفی با اعلان اینکه اهتمام جدی و برنامه ریزی برای کاهش پرونده های ورودی به شعب و تامین نیروی انسانی در آینده را خواهیم داشت، اضافه کرد: توجه جدی به احکام قضایی یکی از موضوعات مهمی است که با مدیریت دقیق تر و استفاده از نیروهای مجرب در این زمینه محقق می گردد.
وی با اعلان اینکه یکی از رویکرد های قوه قضائیه اهتمام جدی برای پیشگیری در بروز جرائم است، اشاره کرد: برخورد قاطع با متجاوزان نوامیس، خسارت اموال و جان مال مردم از دیگر برنامه های قوه قضائیه است به طوریکه تامین امنیت روانی مردم یکی از موارد مهمی است که بارها از طرف مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.
نجفی با اعلان اینکه از ظرفیت شوراهای موجود در امتداد پیشگیری و برخورد با متجاوزان در اموال و اراضی دولت در دستگاه های اجرائی دولت استفاده خواهد شد، اظهار داشت: از حوزه فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی با همکاری مسئولان حمایت خواهیم کرد.




منبع:

1402/12/18
14:23:59
5.0 / 5
165
تگهای خبر: اسلامی , پرونده , ثبت , حوادث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت