رییس كل دادگستری استان تهران

2105 نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شدند

2105 نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شدند به گزارش علم عدل، رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی های جدید و هوشمندسازی قوه قضاییه از راهبردهایی است که در دوران تحول و تعالی دنبال می شود و استفاده از پابندهای الکترونیکی یکی از مصادیق آن است که در سال قبل، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شده اند و این مورد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.


به گزارش علم عدل به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست کمیسیون استانی بررسی عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان استان تهران ضمن اشاره به این گزاره که استان تهران، بیشترین جمعیت کیفری در کل کشور را دارد اظهار داشت: در روند زندانی شدن محکومان، دستگاه قضایی بدنبال اصلاح و بازاجتماعی شدن فرد زندانی است. هدف از زندان و زندانی کردن افراد که در بعضی از پرونده های قضایی و برپایه قانون صورت می پذیرد، اصلاح و باز اجتماعی شدن فرد زندانی است.
وی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی های جدید و هوشمند سازی قوه قضاییه از راهبردهایی است که در دوران تحول و تعالی دنبال می شود و استفاده از پابندهای الکترونیکی یکی از مصادیق آن است که در سال قبل، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شده اند و این مورد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است. فرد زندانی که مشمول پابند الکترونیک می شود، به صورت کامل آزاد نشده و تحت نظارت سامانه های الکترونیک و در دسترس دستگاه قضایی است و در عین حال با حضور در خانواده و اجتماع، فرصت بهتری در راه بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه برای او فراهم می شود.
وی افزود: همه در مقابل خانواده زندانیان مسئول هستیم و برای کاهش صدمه های ناشی از زندانی شدن افراد پارسال برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان اشتغال ایجاده شده، که این رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال قبل همچون اقدامات صورت گرفته جهت کمک به اصلاح زندانیان و کاهش صدمه های غیر مستقیم ناشی از زندانی شدن افراد به خانواده آنها است.
رئیس کل دادگستری استان تهران در تشریح اقدامات کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان پارسال اظهار داشت: از مجموع درخواست ها و بررسی های صورت گرفته که به کمیسیون عفو مرکز پیشنهاد شده است: ۱۱۷۲ نفر از زندانیان با تعلیق مجازات، از نهادهای ارفاقی بهره مند شدند و ۱۲۱۹ نفر با صدور حکم مشمول آزادی مشروط قرار گرفتند. در مبحث پشتیبانی از خانواده زندانیان و صیانت و حفظ نهاد خانواده، زندانیان استان تهران پارسال ۲۱ هزار و ۹۶ نوبت به مرخصی اعزام شدند و ۱۱۰۴ نفر اززندانیان هم به شهرستان های محل اقامت خود منتقل گردیده اند.
وی ضمن اشاره به اهمیت حضور میدانی و نظارت بر زندان های استان تهران اظهار داشت: در خلال سال قبل مسؤلان قضایی در استان تهران، ۷ هزار نوبت از زندان های سطح استان بازدید داشته اند که در نوع خود آمار شاخصی است. در اقدامی منحصر بفرد، طی یک روز ۵۳۰ نفر از قضات دادگستری استان تهران در همه بازداشتگاه ها حاضر شدند و همه افراد بازداشتی را ملاقات کردند. ۱۵ هزار نفر از محکومان شامل محکومین با متهمین اغتشاشات اخیر و سایر جرایم دیگر پارسال مشمول عفو قرار گرفتند.



1402/03/29
12:58:21
5.0 / 5
226
تگهای خبر: آزادی , اغتشاش , بازداشت , پرونده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت