معاون فرهنگی قوه قضائیه خبر داد؛

ارزیابی عملكرد دادگستری ها برمبنای استانداردهای بین المللی

ارزیابی عملكرد دادگستری ها برمبنای استانداردهای بین المللی علم عدل: معاون فرهنگی قوه قضائیه از ارزیابی عملكرد دادگستری ها در ارتباط با تكریم ارباب رجوع برمبنای استانداردهای بین المللی آگاهی داد.


به گزارش علم عدل به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین صادقی، در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در زمینه تكریم ارباب رجوع، اظهار نمود: تكریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاه های نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاكید بیشتری قرار گرفته و از طرف دیگر دستگاه قضائی دستگاهی است كه ارباب رجوع زیادی دارد. معاون فرهنگی قوه قضائیه رسیدگی به خواسته ها، اتهامات و شكایات پروسه سخت و پیچیده ای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی می باشد، اضافه كرد: گاهی كثرت كار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همكاران تحمیل می شود؛ اما قضات شریف و همكاران با صبوری و بردباری این زمینه ها را پشت سر می گذارند و می كوشند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند. وی ادامه داد: ولی گاهی امكان دارد فشار كار موجب می شود كه نتوانند آنطور كه باید و شاید تكریم كنند. صدقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضائیه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رساند و از طرف مسئولان عالی قوه قضائیه ابلاغ و سال قبل هم اجرایی گردید. معاون فرهنگی قوه قضائیه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و بازگشت كنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان نمود و اظهار داشت: برای ارزیابی نحوه عملكرد دادگستری ها یك مدل ویژه را برمبنای استانداردهای بین المللی تهیه كردیم و با عنایت به این شاخص های مدنظر، عملكرد دادگستری ها را ارزیابی می نماییم تا ببنیم چه اندازه در تكریم ارباب رجوع موفق هستند.


منبع:

1398/02/08
11:33:34
5.0 / 5
3862
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
حقوق و وكالت، مشاوره حقوقی آنلاین و خدمات وكالتی
alameadl.ir - حقوق مادی و معنوی سایت علم عدل محفوظ است

علم عدل - وکالت و حقوق علم عدل

حقوق و وکالت